دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری

دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری
دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری
مطالب مرتبط

یکی از مشکلات پیش روی پکیج ها که به دفعات توسط کاربران و مشتریان مجموعه خدمت نت با کارشناسان در میان گذاشته شده است، خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری است. وجود چنین مشکلی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر یک خود نشان دهنده وجود برخی اشکالات در پکیج های است.

در این مقاله قصد داریم با بررسی دقیق مشکلات احتمالی پیش روی پکیج ها،  اصل ترین دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری را شناسایی کرده و راهکارهایی را برای رفع آنها با شما در میان بگذاریم.

دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی مهمترین دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری را ذکر نماییم، نیاز است تا این دلایل را به 2 بخش تقسیم نماییم:

  • خاموش و روشن شدن پکیج به دلیل مشکل در جریان آب
  • خاموش و روشن شدن پکیج به دلیل وجود ایراد در قطعات پکیج

در ادامه به صورت جداگانه هر یک از این دلایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری به دلیل مشکل در جریان آب

همانطور که اشاره شد، اولین بخش از دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری، مربوط به جریان آب در پکیج است. این دلایل خود به 3 مورد تقسیم می شوند که در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم نمود.

JD Precision Plumbing Services Tankless Water Heater Installation Repair 1

وجود هوا در پکیج

اولین مورد از مشکلات مربوط به جریان آب پکیج، وجود هواد در تاسیسات است. برای حل این مشکل اقدام به هواگیری سیستم نمایید. چنانچه درون پکیج هوا وجود داشته باشد، باعث می شود تا روند دریافت آب چند ثانیه ای با اشکالا روبرو گردد و همین امر باعث خواهد شد تا پکیج فرمان خاموشی دستگاه را صادر نماید.

در واقع زمانی که هوا وارد پکیج  گردد، سیستم پکیج به اشتباه چنین تشخیص می دهد که جریان آب قطع است و برای اینکه دمای پکیج بالا نرود، فرمان نبود آب و نهایتا خاموش شدن دستگاه را به بُرد الکترونیک دستگاه ارسال می نماید و نهایتا دستگاه خاموش می شود.

لازم به ذکر است که انجام هواگیری پکیج، نیاز به تخصص دارد و در صورتی که در این خصوص تخصص لازم را ندارید، به هیچ وجه نسبت به انجام آن اقدام ننمایید و برای هواگیری پکیج با مراکز معتبر تماس بگیرید.

انسداد مسیر تاسیسات

یکی دیگر از دلایل عمده دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری، گرفتگی و مسدود شدن مسیر لوله کشی رادیاتورها می باشد. وجود چنین مشکلی باعث قطعی آب در لحظه و عدم دریافت آب توسط دستگاه و نهایتا خاموشی پکیج می گردد.

برای رفه این مشکل نیاز است تا ابتدا نسبت به باز کردن صافی های زیر پکیج و تمیز نمودن فیلترهای آنها اقدام نمایید. چنانچه پس تمیز کردن فیلترها مشکل همچنان پا بر جا بود، نیاز است تا تمامی رادیاتورها از مدار شیر ورودی رادیاتور را بسته تا بتوان تشخیص داد که گرفتگی مربوط به کدام یک از مسیرهای لوله کشی رادیاتورها می باشد.

زمانی که مشکل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری به دلیل وجود اشکال در رادیاتورها باشد،  عمدتا می توان دلیل اصلی را در گرفتگی صافی ها و یا مسیر لوله کشی پکیج جستجو نمود.

خرابی پمپ

سومین مورد از دلیل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج به دلیل مشکل در جریان آب، به دلیل وجود اشکال در آبرسانی به پمپ می باشد. برای پی بردن به اینکه آیا دلیل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج به خاطر وجود اشکال در پمپ کی باشد یا خیر، نیاز است تا پکیج قرار گرفته بر روی پمپ را باز نموده و نسبت به بررسی عملکرد پمپ به صورت تنهایی نمایید.

در صورت وجود اشکال در پمپ، نیاز است تا جهت تعمیر و یا تعویض پمپ با مراکز معتبر تماس بگیرید.

چنانچه در خصوص دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری نیاز به مشاوره و راهنمایی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری به دلیل ایراد در قطعات پکیج

دومین بخش از دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری، مربوط به وجود برخی اشکالات فنی در قطعات پکیج است. این دلایل خود به 4 مورد تقسیم می شوند که در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم نمود.

پکیج دیواری

الکترود یون در پکیج، وسیله ای است که وظیفه آن تشخیص شعله می باشد که در صورت وجود هر گونه اختلال یا خرابی در آن، پکیج دیواری به خوبی قادر نخواهد بود تشکیل شعله را به خوبی تشخیص دهد و همین امر باعث می شود تا برد دستگاه (بُرد الکترونیک) اقدام به صدور فرمان قطعی شعله و نیز خاموشی پکیج دیواری نماید.

 وجود اشکال در الکترود یون

البته خیلی مواقع ممکن است که هیچ گونه اشکالی در الکترود یون وجود نداشته باشد، بلکه فقط این قطعه به خوبی روی مشعل قرار نگرفته باشد. برای اطلاع از اینکه آیا الکترود به خوبی روی شعله قرار گرفته است یا خیر، می توانید کاور پکیج دیواری را باز نموده و بعد از روشن کردن پکیج از تماس و یا عدم تماس الکترود یون با شعله اطمینان حاصل نمایید.

بررسی تنظیم گاز

برخی مواقع ممکن است دلیل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری، به دلیل عدم تنظیم گاز باشد که این عدم تنظیم غالبا به دلیل وجود اشکال در شیر تنظیم گاز به وجود می آید. البته به ندرت پیش می آید که شیر تنظیم گاز منجر به قطعی ناگهانی گاز پکیج دیواری گردد و در اکثر مواقع این مشکل ناشی از عدم تنظیم ورودی هوا و گاز به پکیج دیواری است که این امر منجر به بر هم خوردن تنظیم شعله می گردد.

اما برای اطمینان بیشتر می توان شیر تنظیم گاز را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

 عدم تخلیه صحیح دود

عدم تخلیه صحیح دود در پکیچ، سومین مورد از دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج به دلیل ایراد در قطعات پکیج می باشد که به دلیل صدور فرمان از سوی ترموستات دود می باشد.

گاهی اوقات به دلیل عدم تخلیه صحیح دود از دودکش باعث می گردد تا ترموستات نسبت به صدور فرمان خاموشی پکیج اقدام و دستگاه خاموش گردد. معمولا وجود چنین اشکالی به یکی از دلایل زیر می باشد :

  • مسدود بودن مسیر دودکش و عدم خروج صحیح دود
  • وجود اشکال یا احتلال در حسگر دود

خرابی بُرد الکترونیک پکیج دیواری

نهایتا چارمین مورد از دلایل مربوط به خاموش و روشن شدن مداوم پکیج به خاطر وجود ایراد در قطعات پکیج، وجود اختلال یا اشکال در بُرد الکترونیک پکیج می باشد. برخی مواقع به دلیل وجود اختلال و یا اشکال در بُرد الکترونیک، سنسورهای پکیج با مشکل در اجرای صحیح عملکرد مواجه می شوند و همین امر باعث صدور فرمانهایی می شود که خاموش پکیج را به همراه می آورد. در صورت خرابی مدار تشخیص شعله در بخش بُرد بایستی آن را حتما تعویض نمود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات پکیج از تعرفه تعمیر پکیج دیواری در تهران آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص دلایل خاموش و روشن شدن مداوم پکیج دیواری نیاز به مشاوره و راهنمایی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.